Selamat Datang ke JDM PKR Saujana Utama

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pihak kami mengalu-alukan kehadiran anda ke laman blog JDM Parti KeADILan Rakyat Saujana Utama.Sebuah blog yang memaparkan aktiviti semasa parti di peringkat JDM,bahagian,negeri dan nasional.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ucapan ketua JDM PKR Saujana Utama Sg Buloh.



Assalamualaikum wbth,

Alhamdulillah, dengan tertubuhnya JDM PKR Saujana Utama yang mana dulunya terlibatnya saya bersama Ustaz Dr Badrul Amin dengan Parti Keadilan Nasional di Kepong, juga saya amat berterima kasih atas amanah Ust Dr Badrul Amin dengan amanah beliau untuk menegakkan Keadilan di Saujana Utama khasnya.

Walaupun hanya sebilangan kecil saja yg tahu penglibatan saya dalam Parti Keadilan ini semasa baru pindah ke Saujana Utama ini dan aktifnya saya pada pilihanraya ke 11 untuk Ust Dr Badrul Amin kerana saya membawa wadah perjuangan dari Saujana Utama ke kawasan dimana Ust Dr Badrul Amin sewaktu penamaan calon di kawasan Subang.

Syukur juga pd PRU12 ini atas perjuangan sahabat di PKR yg menjenguk2 dan menanti siapa 'orang2 PKR' di markas PAS akhirnya ketemu untuk dijadikan satu pertubuhan yg secara rasminya tertubuh atas amanah Ust Dr Badrul Amin sendiri meletakkan borang sendiri ke bahagian utk penubuhan ini dan dalam masa yg sama pada Majlis Bersama Pemimpin itu juga Ust Dr Badrul Amin mengumumkan akan penubuhan ini.

Sesungguhnya peranan saya sebagai ketua bukanlah mudah untuk mengatur, melangkah dan mencorakkan ia di Taman Saujana Utama ini apatah lagi kini Selangor atas pemerintahan Tan Sri Khalid selaku Menteri Besar.

Penglibatan saya sepenuhnya adalah atas sokongan sahabat juga Ust Dr Badrul Amin yg memberi kekuatan untuk meneruskan perjuangan Parti Keadilan Rakyat.

Perjuangan untuk menegakkan keadilan bukanlah merupakan satu pilihan. la merupakan satu tanggungjawab yang wajib dipikul oleh setiap individu yang telah mengenali makna yang membezakan antara keadilan dan kezaliman. Justeru itu, kita melihat perjuangan keadilan bukan sekadar satu kegiatan politik biasa yang bermusim sebaliknya ia sebagai satu tanggungjawab agama dalam pengertian yang luas. Hakikatnya, ia perjuangan yang menuntut komitmen yang tebal daripada kita, material mahupun semangat dan juga masa

Tetapi perjuangan untuk menegakkan keadilan tidak akan berjaya sekiranya kita hanya berjuang bersendirian.

Diakhir kata ini saya dengan penuh kesyukuran dan penuh rasa tawadhuk mengharapkan penglibatan aktivis reformasi yang dahulu tampil untuk membantu dan bersama memperjuangkan perjuangan yang TEGUH bersama PKR.

Saya dikesempatan ini amat berterimakasih pd Ustaz Dr Badrul Amin, En Arshad Timbalan Ketua Bahagian, En Halijan Setiausaha Bahagian, Hj Ibrahim Ketua Penerangan Bahagian,Pimpinan PAS Saujana Utama, Pimpinan PKR Taman Ehsan, PKR Subang, PKR dan MT YB Azmin Ali, YB Saifudin Nasution, sahabat2 di Saujana Utama atas sokongan kalianlah maka saya berada di tangga 'amanah' ini atas nilai perjuangan yg ADIL.

...bantu di bantu...

ROSMIN BIN HJ SARIPUDIN
Ketua JDM Parti Keadilan Rakyat
Saujana Utama, Sg Buloh.